Wat doet de gemeente tegen ondermijning?

De gemeente Purmerend heeft een team dat de aandacht richt op ondermijning. Dit team onderzoekt signalen van ondermijning.

Afbeelding

Signalen komen onder andere van bewoners, ondernemers, medewerkers van de gemeente en via Meld Misdaad Anoniem. Het team van ondermijning geeft ook voorlichting, start projecten en campagnes om de signalen van ondermijning onder de aandacht te brengen. Met als doel dat bewoners en ondernemers de signalen gaan herkennen en deze ook melden.

Controles

Het team voert ook controles uit samen met verschillende partners. Deze controles worden bijvoorbeeld gedaan op de bedrijventerreinen. De nieuwsberichten over deze controles vindt u in het nieuwsoverzicht op de pagina Ondermijning.

Bestuurlijke aanpak

Als er in een pand drugs wordt aangetroffen, bekijkt de burgemeester welke bestuurlijke maatregelen wij kunnen inzetten. Bijvoorbeeld door een pand te sluiten om de veiligheid en leefbaarheid in een buurt weer te verhogen.