Mijn Overzicht
Krijgt u een uitkering en/of minimaregeling van de gemeente Purmerend? In het portaal ‘Mijn Overzicht’ kunt u uw eigen gegevens bekijken. Ook kunt u makkelijk en veilig wijzigingen en inkomsten aan ons doorgeven.
Welke gegevens ziet u in Mijn Overzicht?
U kunt de volgende gegevens opzoeken:
- uw persoonsgegevens
- de gegevens van uw consulent bij de gemeente
- uw uitkeringsspecificaties
- de betalingen die wij hebben gedaan
- uw opgebouwde vakantiegeld
- een overzicht met de eventuele schulden die u bij ons heeft
- uw jaaropgave
Inloggen
Log in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Dan kunt deze aanvragen via de website www.digid.nl
Wijzigingen doorgeven
Verandert er iets in uw situatie? Alle wijzigingen die gevolgen kunnen hebben voor uw uitkering kunt u ook online doorgeven. Bijvoorbeeld:
- u gaat verhuizen
- u gaat samenwonen
- u wilt uw uitkering op een ander rekeningnummer laten overmaken
- u gaat (parttime) werken
- er wijzigt iets in uw vermogen
- u gaat op vakantie
Inkomsten doorgeven
Heeft u naast uw uitkering nog een ander inkomen? Geef uw inkomsten dan door via Mijn Overzicht. Wij zetten dan elke maand of halfjaarlijks een Inkomstenformulier voor u klaar in het portaal. Uw loonstrook of uitkeringsspecificatie kunt u eenvoudig toevoegen.
Handleiding Inkomstenformulier Mijn Overzicht (pdf-document)
Vragen of hulp nodig?
Komt u er niet uit? Neem dan contact op met uw consulent of bel met het algemene nummer (0299) 452 452. Wij helpen u graag verder!
Antwoord op veelgestelde vragen
Ben ik verplicht om mijn wijzigingen of inkomsten online door te geven?
Nee, u bent niet verplicht om het online door te geven. Wanneer u gegevens via het portaal verstuurt, komen uw gegevens automatisch en sneller terecht bij uw consulent.
Krijg ik mijn uitkeringsspecificaties en jaaropgave ook nog per post?
Ja, deze worden ook nog per post verstuurd.
Waarom heb ik mijn betaling nog niet ontvangen?
Het kan zijn dat in ‘Mijn Overzicht’ staat dat er een betaling is gedaan en dat u deze nog niet heeft ontvangen op uw bankrekening. Dit kan komen door de verwerkingstijd bij de bank.
Wordt uw uitkering via een andere manier aan u betaald? Zoals bij budgetbeheer of bewindvoering? Neem dan contact op met uw budgetbeheerder of bewindvoerder.
Ik ontvang geen ontvangstbevestiging wanneer ik een wijziging of inkomstenbriefje verstuur. Wat moet ik doen?
Vul bij ‘persoonlijke gegevens’ uw huidige mailadres in. U ontvangt een ontvangstbevestiging op dit mailadres. Is dit veld leeg, dan kan het systeem u geen bevestiging toesturen.
Ik vind digitaal wijzigingen doorgeven lastig, wat moet ik doen?
Lukt het u niet om digitaal de wijziging door te geven. Neem dan contact op met uw consulent. Wij helpen u graag.
Waar kan ik terecht met mijn vraag over DigiD?
Voor al uw vragen over DigiD, kunt u terecht op de website van digid.nl. OF www.digid.nl/hulp
Ik heb een andere vraag
Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met uw consulent of bel ons algemene telefoonnummer (0299) 452 452.