Contact Loket Wmo

Heeft u een (hulp)vraag over wonen, zorg, welzijn, mantelzorg of de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)? Dan kunt u terecht bij Loket Wmo. 

Voor informatie en vragen kunt u contact met ons opnemen. 

  • van maandag tot en met donderdag van 9.00 tot 15.00 uur
  • vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur

Telefoon (0299) 452 555

E-mail loketwmo@purmerend.nl

Melding hulpvraag

U kunt een melding doen bij het Loket Wmo als u een probleem heeft op het gebied van:

  • wonen
  • verplaatsen
  • vervoer
  • begeleiding
  • dagbesteding
  • respijtzorg

Iedereen die zich meldt met een vraag bij het Loket Wmo krijgt een gesprek. Dit kan telefonisch of in het stadhuis, maar meestal vindt het gesprek bij u thuis plaats.

Tijdens het gesprek kijken we eerst wat u zelf kunt doen. Vervolgens bespreken we hoe uw eigen omgeving (familie, vrienden, buren) kan helpen. Daarna kijken we naar mogelijkheden voor algemene en collectieve voorzieningen. Als laatste mogelijkheid komt een maatwerkvoorziening aan bod.

  • Een algemene voorziening is bijvoorbeeld een activiteit in het wijkcentrum waar iedereen aan kan meedoen.
  • Een collectieve voorziening is bijvoorbeeld de scootmobielpool.
  • Een maatwerkvoorziening is bijvoorbeeld dagbesteding in een gespecialiseerd dagactiviteitencentrum.

We kiezen voor deze volgorde, omdat we het belangrijk vinden dat iedereen zoveel mogelijk op eigen kracht blijft meedoen in de samenleving.

U kunt als mantelzorger een aantal ondersteuningsgesprekken aanvragen. Het Loket Wmo kan ook bemiddelen en tijdelijke ondersteuning regelen als een mantelzorger ziek wordt of met vakantie wil.

Vanuit de Wmo heeft u recht op cliƫntondersteuning. MEE Amstel en Zaan biedt deze ondersteuning. MEE is onafhankelijk. De ondersteuning is voor u gratis.

De medewerkers van MEE kijken samen met u wat u nodig heeft, zodat u zelf weer verder kunt. Zij geven uitleg over ingewikkelde zaken en denken mee om samen een goede oplossing te vinden.

U bereikt MEE Amstel en Zaan via het algemene telefoonnummer (0299) 748 125. De cliƫntondersteuners werken vanuit een wijkteam bij u in de buurt.

Bent u niet tevreden of heeft u een klacht over een Wmo-voorziening of over het Aanvullend Openbaar Vervoer (AOV)? Geef dit dan door via ons meldingsformulier.