De brand aan de Insulindeweg in Middenbeemster is onder controle. De brandweer is aan het nablussen. De telefonische publieksinformatie van de gemeente Purmerend is na 17.00 niet meer bereikbaar. Vrijdag 20 juni vanaf 8.30 staan wij u graag weer te woord. Volg de website www.vrzw.nl voor updates.
Klacht indienen
Bent u niet tevreden over hoe de gemeente werkt, een bestuurder of medewerker van de gemeente? Dan kunt u een klacht indienen bij het college van burgemeester en wethouders.
Een klacht dient u bijvoorbeeld in bij een van onderstaande situaties:
- Als u niet bent teruggebeld terwijl dat wel meerdere keren was beloofd.
- Als u onvoldoende of verkeerde informatie heeft gekregen.
- Als u geen reactie krijgt op uw verzoek.
- Als een belofte of afspraak niet wordt nagekomen.
Een ambtenaar van de gemeente onderzoekt uw klacht. Als de klacht niet over gedrag gaat, dan wordt u hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd. Gaat het wel om een klacht over gedrag, dan neemt de klachtbehandelaar zo spoedig mogelijk na de ontvangst ervan contact met u op en bespreekt met u de verder te volgen procedure.
De gemeente laat u vervolgens binnen 6 weken na ontvangst van de klacht schriftelijk weten wat het oordeel is over uw klacht. Een terechte klacht kan gevolgen hebben voor de betrokken medewerk(st)er of bestuurder.
U kunt uw klacht mondeling of telefonisch indienen, maar om misverstanden over de inhoud van de klacht te voorkomen, adviseren wij u de klacht per e-mail of brief in te dienen.
Uw klacht per e-mail versturen
Stuur uw klacht per e-mail aan klachten@purmerend.nl. De volgende gegevens hebben wij van u nodig:
- uw naam, e-mailadres en/of telefoonnummer
- een beschrijving (met dag en tijdstip) van wat er volgens u gebeurde
- de afdeling en/of de naam van uw gesprekspartner
Uw klacht per brief versturen
Stuur uw klacht per brief aan:
Gemeente Purmerend
T.a.v. College van burgemeester en wethouders
Postbus 15
1440 AA Purmerend
De volgende gegevens hebben wij van u nodig:
- uw naam, e-mailadres en/of telefoonnummer
- de dag waarop u de klacht indient
- een beschrijving (met dag en tijdstip) van wat er volgens u gebeurde
- de afdeling en/of de naam van uw gesprekspartner
- op de envelop 'Klacht'
Als u het niet eens bent met een beslissing van het gemeentebestuur, kunt u bezwaar maken.
Heeft u een klacht over uw woonomgeving? Dan kunt u dit doorgeven met een Bewonersmelding.
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u terecht bij de Nationale ombudsman. Deze neemt uw klacht pas in behandeling als de gemeente zelf eerst een oordeel heeft gegeven over de klacht, als er geen andere bezwaar- en beroepsmogelijkheid bestaat én de klacht niet ouder dan 1 jaar is.