Klacht indienen
Bent u niet tevreden over hoe de gemeente werkt, een bestuurder of medewerker van de gemeente? Dan kunt u een klacht indienen bij het college van burgemeester en wethouders.
Een klacht dient u bijvoorbeeld in bij een van onderstaande situaties:
- Als u niet bent teruggebeld terwijl dat wel meerdere keren was beloofd.
- Als u onvoldoende of verkeerde informatie heeft gekregen.
- Als u geen reactie krijgt op uw verzoek.
- Als een belofte of afspraak niet wordt nagekomen.
Een ambtenaar van de gemeente onderzoekt uw klacht. Als de klacht niet over gedrag gaat, dan wordt u hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd. Gaat het wel om een klacht over gedrag, dan neemt de klachtbehandelaar zo spoedig mogelijk na de ontvangst ervan contact met u op en bespreekt met u de verder te volgen procedure.
De gemeente laat u vervolgens binnen 6 weken na ontvangst van de klacht schriftelijk weten wat het oordeel is over uw klacht. Een terechte klacht kan gevolgen hebben voor de betrokken medewerk(st)er of bestuurder.
U kunt uw klacht mondeling of telefonisch indienen, maar om misverstanden over de inhoud van de klacht te voorkomen, adviseren wij u de klacht per e-mail of brief in te dienen.
Uw klacht per e-mail versturen
Stuur uw klacht per e-mail aan klachten@purmerend.nl. De volgende gegevens hebben wij van u nodig:
- uw naam, e-mailadres en/of telefoonnummer
- een beschrijving (met dag en tijdstip) van wat er volgens u gebeurde
- de afdeling en/of de naam van uw gesprekspartner
Uw klacht per brief versturen
Stuur uw klacht per brief aan:
Gemeente Purmerend
T.a.v. College van burgemeester en wethouders
Postbus 15
1440 AA Purmerend
De volgende gegevens hebben wij van u nodig:
- uw naam, e-mailadres en/of telefoonnummer
- de dag waarop u de klacht indient
- een beschrijving (met dag en tijdstip) van wat er volgens u gebeurde
- de afdeling en/of de naam van uw gesprekspartner
- op de envelop 'Klacht'
Als u het niet eens bent met een beslissing van het gemeentebestuur, kunt u bezwaar maken.
Heeft u een klacht over uw woonomgeving? Dan kunt u dit doorgeven met een Bewonersmelding.
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u terecht bij de Nationale ombudsman. Deze neemt uw klacht pas in behandeling als de gemeente zelf eerst een oordeel heeft gegeven over de klacht, als er geen andere bezwaar- en beroepsmogelijkheid bestaat én de klacht niet ouder dan 1 jaar is.